3 weeks in the US - Reisverslag uit Dayton, Verenigde Staten van Maria Iwema - WaarBenJij.nu 3 weeks in the US - Reisverslag uit Dayton, Verenigde Staten van Maria Iwema - WaarBenJij.nu

3 weeks in the US

Door: Maria

Blijf op de hoogte en volg Maria

03 Februari 2015 | Verenigde Staten, Dayton

Hey!

Het is inmiddels al bijna een maand dat ik hier in Amerika ben en ik heb het reuze naar m'n zin. Ik heb al echt ontzettend veel meegemaakt. Laat ik eens beginnen met de orientatieweek in New York.

Ik kwam op 11 Januari aan in New York. Newark was een stuk kleiner dan JFK en ook veel rustiger, dus alles ging behoorlijk snel en m'n bagage was zelfs al direct op de band toen ik aankwam. Toen ik naar buiten kwam stond er een representative van APIA. Zij bracht me gelijk al naar 3 andere au pairs! Iedereen was harstikke enthousiast en excited en het was leuk om iedereen te ontmoeten. We werden opgehaald met een soort van limo SUV en we werden daarna naar het hotel gebracht. Iedereen was best moe, maar toen we aankwamen hebben we toch nog gezellig wat gegeten. We waren de eerste au pairs, dus geen van de andere meiden had al een roommate, maar toen ik mijn kamer kwam zat mijne al op mij te wachten. Ze kwam uit Zuid-Afrika en ze ging naar Chicago, wat op ongeveer 4 uurtjes van mij ligt met de auto! Valt best mee dus. Daarna hebben we samen wat gegeten en zijn we rond zo'n 9 uur naar bed gegaan. Ik kon niet echt slapen en gelukkig maar want onze volgende roommate kwam binnen. Laura was al aan het slapen en had blijkbaar niks meegekregen, maar deze roommate kwam uit Spanje en ging in Missouri wonen. Dat is wel een behoorlijk afstandje, maar we zouden elkaar nog altijd kunnen opzoeken. Na een tijdje te hebben gekletst zijn we beide maar gaan slapen want de volgende dag hadden we een wake up call om 6.30!

Dag 2:
De wake up call ging om 6.30 en gek genoeg had ik helemaal geen moeite met opstaan, binnen een half uurtje waren we alle 3 klaar en gingen we naar het ontbijt. Er waren nog niet super veel au pairs, omdat de meeste au pairs op dag 2 arriveerden en sommigen (o.a. ik) arriveerden een dag eerder voor een optionele extra driving course die de familie had geregeld. Het was best een leerzame cursus en hij duurde gelukkig ook niet zo lang. Daarna hebben we volgens mij gewoon nog met z'n allen gekletst etc. maar eigenlijk weet ik het niet zo goed meer.

Dag 3:
Weer een wake up call om 6.30! Vandaag zou een lange dag worden, Tijdens het ontbijt was een vriendin van Laura er ook, zij had haar al eerder ontmoet en ze kwam ook uit Zuid-Afrika. Harstikke gezellig dus! Verder hadden we een cursus van 8.00 tot 4.00 en daarna gingen we in de avond een tour doen in NYC! Becky (hostmom) zei ook dat ze een pakketje had opgestuurd met spulletjes erin, en ik kon niet wachten op 'm te ontvangen. Deze dag was best lang, maar we hebben veel geleerd en ik heb super veel andere leuke au pairs ontmoeten. We hadden zelfs al een leuk groepje waar we de hele week mee hebben opgetrokken. Wel één minpuntje, er waren tientallen Duitsers, Spaanstalige mensen etc. en guess who was the only one from Holland? ME. Maar dat was niet erg opzich, want iedereen kon goed met elkaar overweg. In de avond gingen we naar NYC! Ik had NYC nog niet in de winter en in het donker gezien, dus dit was erg leuk. We gingen dus 's avonds toen de zon onder ging en het donker werd en het was harstikke leuk om het te zien. We gingen met de tourbus langs alle leuke plekjes en gingen op de Top of the Rock. Het was suuuper koud maar wel harstikke gezellig en supermooi 's avonds. Daarna zijn we naar Times Square geweest om een souvenir te kopen, ik heb een shirt gekocht zoals de meeste meiden, en een paar postcards. Daarna gingen we naar Downtown en hebben we de Freedom Tower gezien en het vrijheidsbeeld, ondanks dat het echt reuze reuze koud was en wat overgens ook best gek was, was dat het in downtown kouder was dan in midtown, hmm. Anyway, daarna gingen we weer terug na het hotel en rond 10 pm waren we weer thuis. We gingen slapen, want woensdag zou weer een lange dag worden.

Dag 4:
We kregen weer een 6.30 wake up call. We kregen vandaag een voorlichting van het Red Cross team en nog andere uitleg, het was een lange dag. Daarna aten we dinner en gingen we naar onze kamers. Omdat het onze laatste avond als een groepje was hebben we tot zo'n 3 uur 's nachts gekletst en plannen gemaakt om elkaar weer te zien!

Dag 5:
Dit was de laatste dag en guess what.. We kregen wéér een wake up call om 6.30! Dit was best een vermoeiende dag want ik had niet zolang geslapen maar dat was oke. Het was raar om afscheid van iedereen te nemen, terwijl iedereen in zo'n korte tijd best close met elkaar was geworden. De meeste van ons gingen all over America, maar gelukkig wonen sommigen dichtbij. Dit was ook de dag dat we naar onze hostfamilies vlogen, treinden, etc. Ik mocht met het vliegtuig vanaf LaGuardia Airport, gelukkig had ik nog 3 vriendinnetjes bij me die van hetzelfde vliegveld gingen en rond dezelfde tijd, dus we waren in goed gezelschap. Op gegeven moment gingen 2 van de 4 naar hun vliegveld en toen was ik ook aan de beurt. Ik had serieus nog nooit in zo'n klein mini vliegtuig gezeten, zelfs de handbagage paste er niet in en moest in het ruim. Lekker ingewikkeld. Anyway, we vlogen weg en je kon NYC super mooi zien in de avond en het zag er zo ontzettend klein uit vanuit het vliegtuig. Ook hebben we de hele vlucht super laag boven de grond gevlogen dus je kon alles mooi zien. Na ongeveer een uurtje kwam ik aan op het vliegveld. Ik was reuze zenuwachtig, Terence (hostdad) zou me ophalen. Eenmaal aangekomen op het vliegveld was er een klein probleem met de bagage maar dat was snel opgelost. Ze waren een soort van mijn bagage kwijt geraakt en hadden het naar de verkeerde plek gestuurd, maar Terence had het al gevonden. Daar kwam ik dan met mijn 2 grote koffers, 1 kleine koffer en een weekendtas die allemaal zo ontzettend zwaar waren en allemaal op hun maximum gewicht van 23 kg zaten. We liepen naar de auto toe en ik had al gehoord dat Amerikanen grote auto's hebben en luckily for me, my family has a range rover. Haha, mét stoelverwarming. Het was van het vliegveld maar 20 minuutjes naar ons huis toe en het ging dus snel voorbij. Ik kwam by the way rond 10/11 uur aan in de avond en ik begon meteen al met ongezond eten want hoppa we gingen langs de drive-thru bij Wendy's. Daarna kwamen we thuis aan en Becky stond me met open armen op te wachten. Ze was super enthousiast en heeft me een mini huis tour gegeven in speeding English. Mijn kamer hier is trouwens zo'n 2x zo groot als mijn eigen kamer en ik heb 2 inloopkasten en een eigen badkamer, chill! Het huis is bovendien erg groot met behoorlijk grote tv's haha. Na de snelle huis tour was het tijd om te gaan slapen, want het was inmiddels al best wel laat. Ik heb eerst nog m'n spullen een beetje uitgepakt en daarna ben ik ook maar gaan slapen. Becky zou de dag erna thuis blijven om alles uit te legen en mij aan Emelia te laten wennen en andersom.

Daarna gingen de dagen best snel voorbij. Het gezin is harstikke leuk en ik voel me hier al helemaal thuis. Ik voelde me er eigenlijk direct al thuis en ze doen ook erg hun best om mij goed te laten wennen, niet dat dat een hele opgave was, want ik vind alles prima en alles goed als ik heel eerlijk ben. We zijn zelfs in de eerste 2 dagen al naar 4 supermarkten geweest omdat ze me alles wouden laten zien en graag wouden dat ik dingen mocht uitkiezen die ik graag zou willen hadden. Het voelt inmiddels als thuis en Emelia is ook al gewend aan mij en ik heb zelfs al de familie van beide kanten ontmoet en al 2 verjaardagen meegemaakt. (Emelia was op 1 februari jarig en Becky op de 22ste). Er is al zoveel gebeurd en ik heb zoveel leuke vriendinnen gemaakt. Ik ben gelijk het eerste weekend al uit eten geweest met 3 andere meiden en inmiddels heb ik zelfs al 2 keer bij andere au pairs gelogeerd, waarvan 1 Nederlands meisje die hier nog tot Juni blijft! Ik heb al trips, weekend classes, concerten en verjaardagen op de planning staan. Oh en ik heb me zelfs opgegeven voor de colorrun en een glow in the dark run. Lekker 5k rennen dan maar! Zoals de planning er nu uitziet ga ik in April naar Chicago en Nashville, in Mei naar Toronto en de East Coast en in Augustus naar de West Coast! En m'n moeder komt waarschijnlijk ook nog langs ergens tussen nu en snel dus dat is ook harstikke gezellig!

Hopelijk vond je het leuk om dit te lezen.

X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigde Staten, Dayton

Een verre reis met Activity International

Recente Reisverslagen:

11 Juni 2015

Rematch!

06 April 2015

Fail

10 Maart 2015

Trips maken

19 Februari 2015

Driving

03 Februari 2015

3 weeks in the US
Maria

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 374
Totaal aantal bezoekers 6483

Voorgaande reizen:

14 Oktober 2001 - 15 September 2030

Een verre reis met Activity International

Landen bezocht: